Tijdens de campagne van Better Care Network Netherlands (10 november - 10 december 2017) werd boven verwachting veel media bereikt.
Enkele feiten en cijfers op een rij:
Website
- 4.863 mensen onze website bezocht;
- Ze hebben gezamenlijk 10.336 pagina’s bekeken;
- Bezoekers komen uit Nederland, België (ruim 1.000), US (75), Frankrijk (29), Duitsland (28), Australië (27), UK (25), Spanje (19) en Zuid-Afrika (12).
- 89% van de bezoekers is vrouw, slechts 11% man
- 50,2% van de bezoekers is tussen de 18 en 24 jaar; 29,4% is tussen de 25 en 34. De rest is ouder.
- Via onze eigen FB pagina hebben we 193.095 mensen bereikt.
- We hebben op dit moment 291 likes.
- De video’s zijn 16.620 keer bekeken.
- Volgers: 80% vrouwen, 20% mannen
- 41% van de volgers is tussen de 18 en 24 jaar, 13% tussen e 24 en 35 jaar, de rest is ouder
Media aandacht
In totaal zijn er 16 artikelen verschenen in landelijke kranten (waaronder Volkskrant, NRC, AD), 5tv-uitzendingen geweest (Editie NL, Koffietijd), 5 interviews op de radio (radio 1, funx radio) en 9 artikelen in de digitale media verschenen.
Een selectie van de media aandacht hieronder:
Dag- en weekbladen:
TV:
Celine in gesprek over weeshuistoerisme in Koffietijd
Laura over weeshuistoerisme bij Hart van Nederland
Radio:
Radio 1: Stop weeshuistoerisme, met Diede Martens en Jolijn van Haaren
FunX Radio: Robin vertelt waarom je geen vrijwilligerswerk moet doen in weeshuizen.
Digitale media: